Ανθρώπινες ιστορίες " ξεδιπλώθηκαν " κατά την διάρκεια γυρισμάτων του Star στο νησί της Σπιναλόγκας

"Η Σπιναλόγκα, μπορεί να μην έχει παλάτια ... μεγάλα αρχοντικά, αλλά όταν αναλογιστείς την ιστορία της, θα διαπιστώσεις τη δύναμη και το μεγαλείο της ανθρώπινης ψυχής. Οι άνθρωποι του νησιού, παρά την αρρώστια και την απειλή του θανάτου δεν παραιτήθηκαν από το δικαίωμα στη ζωή, συνέχισαν ν΄αγωνίζονται και να ελπίζουν",  εξομολογήθηκε στην κάμερα της εκπομπής "Αλήθειες με την Ζήνα", η κ. Ευαγγελία Μπεμπελάκη- Βραχασωτάκη που μαζί με την μητέρα της επισκεπτόταν για χρόνια το νησί της Σπιναλόγκας, μεταφέροντας αναψυκτικά και γλυκίσματα στους λεπρούς.

Συνεργείο της τηλεοπτικής εκπομπής, επισκέφθηκε την Κυριακή (18/6) την περιοχή της Ελούντας και πραγματοποίησε γυρίσματα στην Σπιναλόγκα, την Πλάκα και τις Αλυκές.

Φιλοξενούμενος της εκπομπής, ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός, ο οποίος κατά την διάρκεια των πολύωρων γυρισμάτων περιέγραψε με σαφήνεια την ιστορία της περιοχής, αλλά και του νησιού, που λόγω της στρατηγικής του θέσης απέκτησε μέσα στους αιώνες διαφορετικούς ρόλους και χρήσεις.

Η αρχαία πόλη Ολούς, τα ανασκαφικά ευρήματα, η τοπική οικονομία, ο σταθμός ανεφοδιασμού των υδροπλάνων της Βρετανικής αεροπορικής εταιρίας "Ιμπέριαλ", οι ανεμόμυλοι, τα ακόνια και ο τρόπος επεξεργασίας τους, οι Αλυκές της Ελούντας - η παραγωγή αλατιού, η ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος στην περιοχή και οι πρωτοπόροι επιχειρηματίες που συνέδεσαν το όνομα τους μ΄αυτήν, καταγράφηκαν μέσω του τηλεοπτικού φακού της εκπομπής, που αναμένεται να μεταδοθεί στα τέλη Ιουνίου, από το Star. 

Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η φιλοξενία του τηλεοπτικού συνεργείου, δεν θα ήταν δυνατή, χωρίς την συμβολή του καπετάνιου του πλοίου κ. Γιάννη Υγειονομάκη, που μετέφερε δημοσιογράφους και τεχνικούς στο νησί αλλά και στις περιοχές που προαναφέραμε, ο οποίος πέραν της απαράμμιλης φιλοξενίας του, ξεδίπλωσε κατά τρόπο μοναδικό θύμησες περασμένων χρόνων που συνδέονται με τις υπηρεσίες που προσέφερε ο παππούς του Γιάννης Λυράκης (τελευταίος νοσοκόμος του νησιού) στους ανθρώπους της Σπιναλόγκας.

Παραδόθηκε η μελέτη για το 2ο Βρεφονηπιακό σταθμό Αγίου Νικολάου

"Η προσχολική αγωγή αποτελεί μια από τις βασικότερες προϋποθέσεις της κοινωνικής ευημερίας, του περιορισμού των ανισοτήτων και της ανάπτυξης. 
Κατά συνέπεια η επένδυση ενός Δήμου, του κράτους συνολικά στην προσχολική ηλικία είναι η επένδυση με τη μεγαλύτερη απόδοση, απ’ ό,τι η επένδυση σε οποιοδήποτε άλλο στάδιο της εκπαίδευσης".

Τα παραπάνω δήλωσε ο δήμαρχος κ. Αντώνης Ζερβός, με αφορμή την παράδοση της μελέτης του κτιρίου του 2ου Βρεφονηπιακού Σταθμού Αγίου Νικολάου, από τους εκπροσώπους της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Όπως έγινε γνωστό, ο νέος βρεφονηπιακός σταθμός θα κατασκευαστεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο (εκτ. 2,234,8 τ.μ) του Δήμου, επί της οδού Παστέρ νότια του κτιρίου Χρονίων Παθήσεων στην επέκταση του Σχεδίου Πόλης.

Το κτίριο σύμφωνα με την μελέτη, είναι βιοκλιματιζόμενο, προσβάσιμο στα ΑμεΑ, διαθέτει αίθουσες ιδανικές για την φιλοξενία βρεφών, νηπίων και παιδιών με αναπηρία, ενώ εξαιρετικό ενδιαφέρον -σύμφωνα με τον σχεδιασμό - παρουσιάζει το αμφιθέατρο πειραματικής μορφής, το οποίο δύναται να λειτουργήσει και ανεξάρτητα από τον παιδικό σταθμό.

Με αφορμή την παράδοση της μελέτης, ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου, μεταξύ άλλων τόνισε: "Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής με την ολοκλήρωση της πρώτης μελέτης η οποία ξεκίνησε από την παρούσα δημοτική αρχή - μιας μελέτης που σηματοδοτεί αν μη τι άλλο τον τρόπο, την λογική και τις προτεραιότητες που έχουμε θέσει από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μας, σ΄ένα πραγματικά δύσκολο τοπίο.

Η μελέτη για το κτίριο του βρεφονηπιακού σταθμού (48 θέσεων για βρέφη / 75 νηπίων /16 ΑμεΑ) που συντάχθηκε από το τμήμα μελετών της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, αποδεικνύει επί της ουσίας- ότι η εν λόγω υπηρεσία, έστω και με ελλιπή στελέχωση- έχει την δυνατότητα να κάνει μελέτες για μεγάλα έργα, ανεξαρτήτως δημοτικών αρχών.

Η υπηρεσία αυτή, κατάφερε μέσα σε 1,5 χρόνο να συντάξει την συγκεκριμένη μελέτη, ύψους περίπου 4 εκ. ευρώ. Πρόκειται για ένα σύγχρονο κτίριο, στο οποίο σύμφωνα με την μελέτη χρησιμοποιούνται μέθοδοι που μέχρι σήμερα δεν έχουν χρησιμοποιηθεί σε δημόσια κτίρια (αποφυγή κλιμακοστασίων, δημιουργία ραμπών προκειμένου να είναι ευκολότερη η κίνηση στα παιδιά με αναπηρία).

Επίσης δημιουργείται ένας χώρος θεάτρου 260 θέσεων, που πέραν των εκδηλώσεων του παιδικού σταθμού, αναμένεται να φιλοξενήσει εκδηλώσεις και άλλων φορέων της πόλης.
Ήδη έχει εγκριθεί το κτιριολογικό πρόγραμμα από την αρμόδια υπηρεσία, ενώ με την κατάθεση του σχετικού φακέλου και την έκδοση της οικοδομικής άδειας, θα είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε το τεχνικό δελτίο ώστε να πετύχουμε την ένταξη του έργου στο ΠΕΠ.

Ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου, δήλωσε τέλος ότι με την κατασκευή του παιδικού σταθμού, σε συνδυασμό με τον σταθμό που προγραμματίζεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του χρόνου στην Ελούντα, τους ήδη λειτουργούντες σε Κριτσά και Νεάπολη, καλύπτονται κατά τον καλύτερο τρόπο οι ανάγκες της προσχολικής ηλικίας στο Δήμο.

Προγραμματική Σύμβαση για την διάνοιξη στο Σχίσμα Ελούντας

Η προγραμματική Σύμβαση Περιφέρειας, Δήμου Αγίου Νικολάου, για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων της διάνοιξης της παράκαμψης "Σχίσματος Ελούντας", ένα έργο μείζονος σημασίας που θα ανακουφίσει κυκλοφοριακά την Ελούντα αλλά και την ευρύτερη περιοχή υπογράφτηκε χθες (8/5) από τον Περιφεριάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη, τον Δήμαρχο Αγίου Νικολάου κ. Αντώνη Ζερβό, παρόντος της αντιπεριφερειάρχου Λασιθίου κ. Πελαγίας Πετράκη καθώς και των κ.κ. Μανώλη Κλώντζα (Π.Σ) και Γιάννη Δρακωνάκη (προέδρου Δ.Κ Ελούντας).

Σε δηλώσεις του ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός τόνισε : Με την υπογραφή, της προγραμματικής σύμβασης, ένα μεγάλο έργο για την περιοχή που αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις υφιστάμενες κυκλοφοριακές συνθήκες - να διευκολύνει την πρόσβαση από και προς την Πλάκα και ν΄αναβαθμίζει ουσιαστικά την περιοχή, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Το συγκεκριμένο έργο που θα χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 2 εκ ευρώ -μετά την δημοπράτηση του-από την Περιφέρεια Κρήτης, την Αντιπεριφέρεια Λασιθίου, καθώς και η ασφαλτόστρωση κατά την φετινή χρονιά  ενός 1 χιλ.(250.000 ευρώ), μέσα στον οικισμό της Ελούντας, που θα δημοπρατήσει άμεσα η Αντιπεριφέρεια, σύμφωνα με τον κ. Ζερβό, θα αναβαθμίσουν ακόμα περισσότερο την περιοχή, και θα δώσουν την δυνατότητα τόσο στους ντόπιους όσο και στους ξένους επισκέπτες, ν΄αντιληφθούν ότι καταβάλλεται προσπάθεια για την διαχείριση υψηλού επιπέδου υποδομών που δικαιούνται και υποχρεούμαστε να τους παρέχουμε.

 

Ανακοίνωση για το θέμα του κυκλοφοριακού

 

Περασμένες μέρες ο πρώην Δήμαρχος κ. Γ. Μενεγάκης αποφάσισε να δημοσιοποιήσει  την άποψή του για τα κυκλοφορικά θέματα της πόλης όπως σχεδιάζονται από την δημοτική αρχή.

Ακόμα και αν διαφωνεί κανείς μαζί του, η δημοσιοποίηση της άποψης του είναι σημαντικό ζήτημα αφού συμβάλει στον διάλογο που πρέπει να υπάρξει για το σοβαρότερο ίσως ζήτημα ποιότητας ζωής στην πόλη του Αγ. Νικολάου.

Επίσης η δημοσιοποίηση της θέσης του Εμπορικού συλλόγου εμφανίζεται τώρα, μετά την έγκριση της μελέτης, ενώ είχε την δυνατότητα, κατά την συζήτηση που έγινε με την παρουσίαση της μελέτης στην επιτροπή κυκλοφορίας του Δήμου, και στην δημοτ. κοινότητα Αγ. Νικολάου, και όπου είχαν προσκληθεί όλοι οι φορείς, να την καταθέσει για να απαντηθεί και από τον μελετητή, αν είναι εφικτή ή όχι .

Με την ευκαιρία αυτή νομίζω λοιπόν, ότι καλό είναι να ξαναδούμε τη φιλοσοφία που υπάρχει, πίσω από την παρέμβασή μας αυτή.

Είναι απολύτως σαφές ότι για να καταλήξουμε σε κάποια πρόταση πρέπει να συμφωνήσουμε σε κάποιες βασικές αρχές σχεδιασμού. Αλλιώς θα υπάρχει διάλογος σε ωτα μη ακουόντων .

Επίσης θα πρέπει να τονισθεί ότι καμιά λύση δεν είναι πανάκεια, αφού δεν μπορούμε να γκρεμίσουμε την πόλη μας και να την ξαναχτίσουμε εξ αρχής με τις νέες προδιαγραφές. Που σημαίνει ότι η όποια λύση επιλεγεί θα έχει και ‘‘παρενέργειες’’. Και η όποια πολιτική απόφαση έχει και το κόστος της. Αλλά δεν είναι δυνατόν να μένουμε απαθείς και να παρακολουθούμε τις εξελίξεις περιμένοντας τον από μηχανής θεό να μας λύσει το άλυτο πρόβλημα.

Όσα θα καταγράψω παρακάτω δεν είναι η πρώτη φορά που τα γράφω και τα λέω. Θεωρώ απλά ότι αν ξαναειπωθούν ίσως αρχίσουν, σιγά σιγά, να γίνονται κατανοητά.

  1. Η πόλη σχεδιάστηκε για άλλα μεγέθη (πληθυσμιακά και κυκλοφοριακά πριν 65 χρόνια) και άλλα μεγέθη καλείται να διαχειριστεί σήμερα. Ο πληθυσμός της πόλης, περίπου 13.000 τον χειμώνα, την καλοκαιρινή περίοδο καλείται να διαχειριστεί τουλάχιστον τριπλάσιο πληθυσμό!!! εξ αιτίας των ξενοδοχειακών μονάδων και των τουριστ. καταλυμάτων  αλλά και των διερχομένων ή ημερήσιων επισκεπτών της.
  2. Το δύσκολο ανάγλυφο της πόλης δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για την διατήρηση διπλών κινήσεων στους στενούς δρόμους μας αφού δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν αυξημένα κυκλοφοριακά φορτία. Αυτός είναι και ο λόγος των μονοδρομήσεων που έχουν επιβληθεί διαδοχικά εδώ και χρόνια και που ισχύουν και σήμερα. Οι μονοδρομήσεις είναι λοιπόν περίπου υποχρεωτικές για να εξυπηρετείται και η παρόδια στάθμευση αφού οι χώροι στάθμευσης στο παλιό σχέδιο είναι ουσιαστικά ανύπαρκτοι.
  3. Το λιμάνι μας έχει αλλάξει λειτουργία, εξυπηρετώντας σήμερα μόνο κρουαζιερόπλοια και ημερόπλοια. Η μετακίνηση του λιμανιού σε άλλη θέση εκτός πόλεως, που θα έδινε λύση σε πολλά ζητήματα, είναι μάλλον ανέφικτος στόχος σήμερα. Και λόγω οικονομικών συνθηκών, αλλά και διότι – σήμερα πλέον – όλο το θαλάσσιο μέτωπο του Δήμου έχει ‘’τουριστικοποιηθεί’’. Θα πρέπει λοιπόν με κάποιο τρόπο να διευκολύνεται η πρόσβαση των επισκεπτών μας στο λιμάνι. Η λύση της γέφυρας στην περιοχή της Κιτροπλατείας ή η διαμόρφωση πλατφόρμας εξωτερικά της μαρίνας είναι λύσεις μακροπρόθεσμες, υλοποιήσιμες μεν, αλλά που πρέπει να ωριμάσουν και να γίνουν αποδεκτές από την κοινωνία. Άρα πρέπει να διαχειριστούμε τον κυκλοφοριακό φόρτο που δημιουργεί η λειτουργία του λιμανιού.
  4. Τα όποια μέτρα ληφθούν θα πρέπει να έχουν ως τελικό στόχο την δυνατότητα – στο μέλλον – η περιοχή από το δημαρχείο και προς το λιμάνι και την λίμνη, να μπορεί να μετατραπεί σε δρόμους πεζής κυκλοφορίας και κυκλοφορίας μέσων μαζικής μεταφοράς. Συνακόλουθο και απαραίτητο είναι και η λειτουργία αστικής συγκοινωνίας. Επομένως τα μέτρα λοιπόν αυτά θα πρέπει να λειτουργούν - μερικώς – και αποτρεπτικά της εύκολης χρήσης των πάσης φύσεως οχημάτων στο κέντρο .
  5. Η παραπάνω λογική αποτελεί πλέον ευρωπαϊκή οδηγία για τις κυκλοφοριακές μελέτες που πρέπει να ακολουθούν τα πρότυπα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που έχουν ως στόχο της διευκόλυνση κίνησης των πεζών και την αποτροπή κίνησης οχημάτων στο κέντρο της πόλης .
  6. Η τραγικά ελλιπής στελέχωση των ελεγκτικών μηχανισμών (Αστυνομία , Λιμενικές αρχές, δημοτική αστυνομία) σε συνδυασμό με τον απύθμενο ωχαδερφισμό που μας διακρίνει ως πολίτες, οδηγεί υποχρεωτικά σε μέτρα που θα περιορίζουν την ανάγκη αστυνόμευσης και θα εμποδίζουν – όσο γίνεται – την καταπάτηση του ΚΟΚ. Παρ’ όλα ταύτα αν δεν υπάρξει στοιχειώδης συμμόρφωση των συμπολιτών θα ταλαιπωρούμαστε όλοι ομαδικώς.
  7. Η πόλη του Αγ. Νικολάου έχει μια βασική κυκλοφοριακή μελέτη, εδώ και 25 χρόνια, η οποία κατά διαστήματα αναθεωρείται, όπως επιβάλλεται λόγω νέων δεδομένων .

Με βάση τα παραπάνω ζητήσαμε από τον μελετητή που ασχολείται με τα κυκλοφοριακά της πόλης εδώ και χρόνια, να εξετάσει μια σειρά σημειακές παρεμβάσεις για βελτίωση τοπικών  σημειακών κυκλοφοριών μέσα στην πόλη αλλά και την δυνατότητα μονοδρόμησης του παραλιακού δρόμου χωρίς υπόδειξη κατεύθυνσης, καθώς και την μονοδρόμηση της γέφυρας.

Για τις σημειακές παρεμβάσεις θα μας παραδώσει σε 2η φάση κατασκευαστικά σχέδια (οριζοντιογραφίες) που θα υλοποιηθούν τμηματικά.

Για την βελτίωση της στάθμευσης, αφ’ ενός θα αναζητηθούν αδόμητα οικόπεδα για μίσθωση και αφ’ εταίρου θα ‘’ανασάνει’’ ο χώρος στάθμευσης στον ελαιώνα με την μετακίνηση του δήμου σύντομα.

Για την μονοδρόμηση του παραλιακού προέκυψε ότι είναι υλοποιήσιμη η πρόταση με κατεύθυνση από Αμμούδι προς το λιμάνι (είσοδος στην πόλη). Τα κυκλοφοριακά στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν για την επιβεβαίωση της πρότασης, ήταν οι υφιστάμενες παλαιότερες κυκλοφοριακές μετρήσεις με την κατάλληλη προσαρμογή τους (με τεχνικούς συντελεστές ‘’προβολής’’) στα σημερινά δεδομένα.

Για την μονοδρόμηση της γέφυρας προέκυψε ότι με τα υφιστάμενα στοιχεία δεν μπορεί να προταθεί τελική λύση (κατάργηση ή όχι της μονοδρόμησης) αν δεν υπάρξουν νέες μετρήσεις. Αν υπήρχαν επομένως ζητήματα επιβολής λύσεων στον μελετητή, θα είχε επιβληθεί και αυτό το μέρος. Καλό είναι λοιπόν να μην απαξιώνουμε τους συνεργάτες μας. Εξ άλλου ο συγκεκριμένος μελετητής έχει συνεργαστεί με 5 δημάρχους διαδοχικά. Από το 1989 μέχρι σήμερα συνεχώς.

Με βάση όλα τα παραπάνω το δημοτ. συμβούλιο, κατά πλειοψηφία, αποφάσισε την υλοποίηση της πρότασης που διαμόρφωσε ο μελετητής με πρόσθετο στοιχείο την μέτρηση των κυκλοφοριακών φόρτων την καλοκαιρινή περίοδο μετά την εφαρμογή των κυκλοφοριακών αλλαγών ώστε να προχωρήσουμε στην συμπλήρωση των μέτρων, αν προκύψει κάτι τέτοιο από τα νέα κυκλοφοριακά φορτία.

Η μονοδρόμηση του παραλιακού έχει σαν στόχο και την αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου με διαμόρφωση ανετότερου χώρου για την κίνηση των πεζών αλλά και στοιχείων ενδιαφέροντος (π.χ. γλυπτά).

Η πόλη μας, για να παραμείνει ενεργή στο σημερινό, έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, χρειάζεται συνολική αναβάθμιση. Αλλιώς θα φθίνει συνεχώς.

Θα κλείσω αυτό το σύντομο ενημερωτικό με την ευχή και την επισήμανση, όσοι έχουν απόψεις και τις καταθέτουν, να επισημαίνουν παράλληλα στους συνδημότες μας και την υποχρέωση συμμόρφωσης τους με τον ΚΟΚ και με τα μέτρα που λαμβάνονται, ώστε να μην χρειάζεται η αστυνόμευση που ενοχλεί όλους, αλλά και που δεν υπάρχει στην έκταση που την χρειαζόμαστε.

Ανοίγει ξανά το Δημοτικό Περίπτερο της Νεάπολης

Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να λειτουργήσει ξανά το Δημοτικό Περίπτερο της Νεάπολης που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της πόλης -μέσα στο δημοτικό κήπο- αφού όπως έγινε γνωστό την Παρασκευή (2/6) υπεγράφη η σχετική σύμβαση με το νέο ενοικιαστή.  

Ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός, γνωστοποιώντας την εξέλιξη αυτή, δήλωσε : ότι μια εκκερμότητα που υπήρχε τον τελευταίο καιρό, δρομολογείται. 

Ελπίζουμε -ανέφερε- ότι ο νέος ενοικιαστής θα προχωρήσει σύντομα στην ανακαίνιση του καταστήματος και στο άνοιγμα του στην τοπική κοινωνία, ώστε μέσα στο καλοκαίρι, να δοθεί η δυνατότητα τόσο στους ντόπιους όσο και στους απόδημους που επισκέπτονται την περιοχή, να έχουν μια εναλλακτική πρόταση για την έξοδο τους. 

Αναφορικά με τα ζητήματα των εξωτερικών χώρων, υπάρχει ήδη συννενόηση με τον ιδιοκτήτη και ελπίζουμε ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, επεσήμανε.

Περισσότερα Άρθρα...